Stare, dobre czasy..

14:39

Przypomnij sobie pierwszą naukę pisania i czytania. Pierwsza podjęta próba wiązania sznurówek. Przypomnij sobie tę radość, gdy nauczycielka wstawiła Ci do zeszytu pieczątkę słoneczka lub Cię pochwaliła. Gdy czekałeś na urodziny, na swój tort, na zdmuchnięcie świeczek. Gdy przychodziły święta, a Ty wyczekiwałeś pierwszej gwiazdki. Otwieranie prezentów sprawiało Ci wielką radość. Chociaż pewnie nadal sprawia. Chodziłeś po krawężniku tak aby nie spaść. Po deszczu zbierałeś ślimaki z drogi. Gdy na niebie pokazała się barwna tęcza zachwycałeś się nią. Huśtałeś się na huśtawce jak najwyżej wszystko po to by być tym lepszym i odważniejszym. Pamiętasz te chwile gdy zadawałeś sto pytań na minutę, a rodzice wymyślali na nie odpowiedzi? Tak bardzo byłeś ciekawy świata.

Pamiętasz jak każdego ranka biegłeś wesoły do szkoły? Jak nie były to jeszcze czasy w których siedziałeś znudzony przed komputerem, przeglądając Internet czy grając w gry. Gdy z radością cały dzień biegałeś po podwórku i z chęcią bawiłeś się z przyjaciółmi. Te chwile w których nie musiałeś zmagać się z dużymi problemami. Gdy do nocy potrafiłeś biegać za piłką. Gdy sam wymyślałeś jakąś grę i tworzyłeś do niej swoje zasady, a po chwili je zmieniałeś. Te czasy gdy o 19 biegłeś by obejrzeć dobranockę. Latem cieszyłeś się jak szalony, że z rana świeci słońce i już o wczesnej porze wychodziłeś się bawić. Nie narzekałeś, że jest za ciepło latem, a za zimno zimą. Wręcz przeciwnie w te pory roku najlepiej się bawiłeś. Zima i lato było czymś najlepszym. Gdy mogłeś w grudniu zjeżdżać na sankach, sprawiało Ci to ogromną radość- to nic, że byłeś cały mokry. A w lipcu lub sierpniu? Nie przejmowałeś się, że gryzą Cię komary. Pierwszy rower, pierwsza nauka jazdy na nim, pierwsza przejażdżka. Czasy, w których nie musiałeś jechać na żadne dalekie podróże by odbyć biwak. Wystarczyło, że rozłożysz namiot na łące w pobliżu domu. To była frajda.
 

Teraz nie potrafimy żyć tak beztrosko. Każdy ma swoje problemy. Tak naprawdę zapominamy jak było kiedyś.. Jak potrafiliśmy się tak po prostu cieszyć. Dzieci całkiem inaczej patrzą na świat. Kiedyś patrzyłeś wszystko z taką fascynacją. Cieszyłeś się z wszystkiego co Cię otacza. To było takie piękne. Powróćmy czasem w myślach do tych lat.
 
Spójrz na świat oczami dziecka.


You Might Also Like

17 komentarze

  1. Świetny pomysł na wpis 😊uśmiech się odrazu pojawia 😘

    OdpowiedzUsuń
  2. I od razu przypomniało mi się dzieciństwo :) w sumie to do tej pory chodzę po krawężniku :D
    świetny post i zdjęcia :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Dobrze tak czasem powspominać :)
    Zapraszam do mnie, może wspólna obserwacja? :)

    veronicalucy.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz całkowitą rację. Ostatnio złapałam się na tym, że ciągle gdzieś pędzę i właśnie nie potrafię żyć beztrosko. Mam nadzieję, że uda mi się trochę zwolnić i po prostu się cieszyć :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo fajny tekst. Na samo wspomnienie dzieciństwa się uśmiecham :)
    Strasznie przykro oglądać te biedne dzieciaki dookoła, które w komputerze i grach odnajdują rozrywkę.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wspomnienia z dzieciństwa zawsze wywołują uśmiech na mojej twarzy :) Bardzo mądry wpis. Szkoda, że gdy dorastamy często ucieka z nas ta radość i beztroska.

    OdpowiedzUsuń
  7. Swietne zdjecia
    zapraszam http://agaxja.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  8. A ja od jakiegoś czasu staram się cieszyć nawet małymi rzeczami, życie jest za krótkie, żeby się zamartwiać.

    OdpowiedzUsuń
  9. Bardzo fajny wpis ;) Ja staram się cieszyć wszystkim co jest, a jeśli coś idzie nie po mojej myśli to na siłę szukam pozytywów danej sytuacji. Uparcie... dotąd aż znajdę! ;)

    OdpowiedzUsuń
  10. Fajnie napisany tekst :) Ale tak się zastanawiam i dochodzę do wniosku, że poczucie "kiedyś było fajniej" to zasługa czasu. To on wygładza wspomnienia.

    OdpowiedzUsuń
  11. Mi takie totalnej beztroski bardzo brakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Patrzę na świat często oczami dziecka. pozwala mi to nie zwariowac. W tym filtrze nie widać tylu irytujących rzeczy, a zamiast nich tysiąc kolorów. I śmiech.

    OdpowiedzUsuń
  13. Hej, nominowałam Cię do LBA.
    Szczegóły u mnie :)
    http://definicja-mnie.blogspot.com/2015/12/liebster-blog-award.html

    OdpowiedzUsuń
  14. Lubie wracać do przeszłości :) Ładne zdjęcia ♥

    http://londonkidx.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Fajnie tak sobie powspominać czasem :)
    Obserwujemy ? :)
    http://bedifferent-ania.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. uwielbiam przeglądać stare zdjęcia. sama ciągle jakieś wywołuję .. dziwi mnie jak teraz ludzie wszystko przetrzymują na komputerze, tak łatwo to stracić

    OdpowiedzUsuń
  17. Potakiwałam z każdym kolejnym zdaniem ;) To było cudowne i bardzo za tym tęsknie ,więc chętnie jeszcze raz będę się cieszyć ze wszystkiego! :D

    OdpowiedzUsuń