Rób to co kochasz

16:30

Sam pewnie nie pamiętasz kiedy się to zaczęło. Miałeś pewnie kilka lat, a może już byłeś w wieku nastoletnim. Poznawałeś siebie z dnia na dzień coraz bardziej. Wiedziałeś czego chcesz w życiu. Rodzice nawet przyczynili się do rozwijania Twoich pasji. Kupowali Ci książki z których mogłeś dużo wyciągnąć, zapisywali Cię na lekcje śpiewu, tańca czy grania na instrumencie, lub do klubu abyś mógł ćwiczyć wybrany sport. Wszystko po to abyś mógł się spełniać w tym co kochasz. Już od najmłodszych lat dbali o Twój rozwój.
 

Poświęcałeś dużo czasu na naukę. Fakt, że rozwijanie swoich pasji jest przyjemne i robi się to z wielką chęcią, ale czasem po prostu opadałeś z sił i już nie chciałeś nic robić w tym kierunku. Przyznaj się, ile razy się poddałeś? Poddałeś się przy doskonaleniu siebie i swoich zainteresowań. Ale spokojnie, człowiek zaczyna od porażki. Z czasem idzie już Ci lepiej, rozumiesz kolejne rzeczy, wygrywasz pierwsze małe konkursy w danej kategorii, jest coraz lepiej i lepiej. Jesteś już starszy. Masz więcej obowiązków. Nie umiesz znaleźć czasu na najważniejszą rzecz- na rozwijanie siebie, na poznanie siebie jeszcze bardziej. Szybkie wstawanie z łóżka, bieg do szkoły lub pracy, nauka na 3 sprawdziany i 2 kartkówki, w dodatku zdajesz prawo jazdy. Dorosły musi odebrać swoje dziecko ze szkoły, a uczeń swoją siostrę lub brata. Jesz coś w biegu. Wracasz do domu o późnej porze. Nie masz siły nawet by usiąść i porozmawiać z rodzicami, rodzeństwem czy przyjaciółmi. Już nie znajdujesz czasu aby rozwijać siebie, a przecież to jest część Twojego życia. Wiadomo, im człowiek starszy tym więcej ma na głowie. Wiem, że czasami lepiej by było jakby doba miała 28h, a nie 24h. Ale ważne jest to, jak Ty swój czas zorganizujesz. Jeśli nie umiesz się zorganizować, to odpuść na chwile, skup się na ważniejszych rzeczach. Gdy już wszystko sobie poukładasz to wróć do rozwijania się z podwójną siłą.


Przecież kochasz to co robisz. Ostatnio pisałam o pośpiechu. A pośpiech wiąże się z organizacją, a organizacja wiąże się w wolnym czasem, który Ty chcesz przeznaczyć na rozwijanie się lub na relaks. Zorganizuj swój dzień dokładnie co do godziny, a nie będziesz się śpieszył i będziesz miał czas na robienie tego co kochasz. Przecież nie ma nic przyjemniejszego niż rozwijanie swoich pasji! Nie jest to piękne gdy każdego dnia możesz patrzeć jak nabywasz nową umiejętność? Gdy chcesz pokazać rodzicom, że umiesz zagrać nową piosenkę na gitarze, pianinie? Gdy przez swoją pasję czujesz się co raz to lepiej? Bo to właśnie ona dodaje Ci skrzydeł.

 
Ile razy ktoś Ci mówił, ze to co robisz jest dobre i masz to robić to dalej?
Więc rób to co kochasz.
Może w przyszłości będziesz mógł połączyć swoją pasję z pracą? :)
Kto wie..
 
 
 

 
 

You Might Also Like

22 komentarze

  1. Całkowicie się z Tobą zgadzam, ludzie bardzo często zaniedbują rozwijanie swoich pasji, niestety. A przecież jednym z najmilszych uczuć jest to gdy ktoś chwali naszą pracę i to nad czym tak długo się męczyliśmy !
    http://swiatoczamijulii.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  2. Myślę, że połączenie pracy i pasji to spełnienie marzeń :)
    dreams-first.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja dalej się poddaję w pewnych kwestiach, ale to nie trwa długo, z niczego nie można zrezygnować, z żadnego marzenia, celu, czy pasji, trzeba wstać i iść dalej :)
    http://my-natalias-place.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  4. Masz rację, cieżko jest to pogodzić wszystko ale jest to możliwe tylko trzeba chcieć i sie nie podawać choc są chwile zwątpienia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. teraz bardzo ciężko cokolwiek ze sobą pogodzić, zwłaszcza, że jestem w maturalnej klasie. ale z pasji na pewno nie zrezygnuję! :)
    krysiastyle.blogspot.com- klik!

    OdpowiedzUsuń
  6. Kiedy jest możliwość, warto godzić pasję z innymi rzeczami. :)
    Paczix Blog

    OdpowiedzUsuń
  7. O tak, pielęgnowanie swojej pasji jest bardzo ważne i nie warto tego zaprzepaścić, bo czasami może się okazać, że może być ona dla nas jedynym ratunkiem w ciężkich chwilach. Poza tym sprawia nam wiele przyjemności, dlatego warto dbać o to, żeby nam tego nie zabrakło.
    Pozdrawiam cieplutko i serdecznie zapraszam do siebie, niedawno zaczęłam i miło byłoby zdobyć nowych czytelników. Ja u ciebie zostaję na dłużej, dodaję się do obserwujących, tak więc do zobaczenia w następnym poście ;)

    faiithfully lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  8. Pięknie napisane! :) twój tekst daje do myślenia. Właśnie sobie uświadomiłam, że ciągły brak czasu powoduje, że nie przykładam się w ogóle do nauki języka hiszpańskiego, a jest to moje małe marzenie. Książki kupione, rozmówki i słownik też są, ale leżą i się kurzą, bo.. no właśnie..

    OdpowiedzUsuń
  9. Rozwijanie pasji to naprawdę cudowna sprawa, niestety ja nie umiem odpowiednio zorganizować sobie czasu :/ A doba jest zdecydowanie za krótka!

    adgam.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  10. Bardzo mądry i wartościowy post. Bardzo często brakuje mi czasu by dokończyć t co skończyłam. Trzeba umieć znaleźć chociaż chwilkę by zrobić to, ponieważ inaczej nie będziemy czerpać radości z życia!

    http://istotaludzkaa.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  11. Świetny post. Masz racje rozwijanie swoich pasji jest najważniejsze ale nie zawsze mamy na to czas.
    Fajny blog na pewno będę wpadać :)
    Obserwuje :)
    http://pozytywistyka.blogspot.no

    OdpowiedzUsuń
  12. W moim przypadku nie było tak miło i większość osób z niechęcią patrzyła i myślę że nadal patrzy na moje pasje.
    Warto właśnie nie zastanawiać się nad wszystkimi szczegółami, tylko robić swoje i się rozwijać!
    Pozdrawiam http://takpoprostuzyc.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  13. Przy moim planie dnia znalezienie czasu dla sibie graniczy z cudem :(

    OdpowiedzUsuń
  14. Kiedy w gimnazjum moja przyjaciółka powiedziała mi, że chce napisać książkę - wyśmiałam ją.
    Z czasem jednak spodobała mi się ta idea - wylewanie myśli na papier, więc spróbowałam sama. Dzisiaj wszystkie moje emocje, wszystko, co dzieje się w moim życiu, można przeczytać na zapisanych kartkach z listami do samej siebie, aluzyjnie w moich opowiadaniach, czy na blogu. Kiedy patrzę w przeszłość, wiem, że było to tak na prawdę ze mną od zawsze Już jako dzieciak pisałam opowiadanka o syrenkach, czy smokach i księżniczkach, po prostu nie brałam tego na poważnie
    Świetny blog.
    Zapraszam do siebie ;)
    http://definicja-mnie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  15. Zgadzam się! Nawet jeżeli początki nie są łatwe, nie warto się poddawać! Jeżeli się lubi to co się robi, to powinno się to kontynuować!

    http://murky-rainbow.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  16. Zgadzam się ze stwierdzeniem, że im człowiek starszy tym ma więcej na głowie.....niestety tak jest. Dorosłość sucks :( Ale trzeba się spiąć i dawać radę.
    A co do pasji to masz rację trzeba je rozwijać dla własnego dobra,
    The Style Researcher

    OdpowiedzUsuń
  17. Zgadzam się!
    Trzeba rozwijać swoje pasje. Często czasu jest za mało... choć co ja o tym wiem, jeszcze nawet 18 lat nie mam :).
    A już brakuje tych paru chwil... :P
    Organizacja to najlepsza myśl. :)
    Piękny blog. Zostaję na dłużej :)

    Alicjonada.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  18. Zdecydowanie powinniśmy dbać o swoje pasje, ponieważ to przecież one sprawiają nam jedną z większych przyjemności :)
    Pozdrawiam,
    Szwajjka

    OdpowiedzUsuń
  19. Robisz śliczne zdjęcia, poza tym to ciekawy post :)

    buziaki
    lovletix-blog.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. Miło się czytało Twojego posta, ciekawie piszesz :) Ja do końca nie mam takiej pasji, z jaką chciałabym potem wiązać dorosłe życie.. Znaczy lubię wiele rzeczy i nie mam możliwości skupić się na jednej. Za 3 niespełne lata dorosłość, więc muszę odnaleźć swoją pasję :))
    pozdrowionka, ładne zdjęcia :))
    Mój BLOG

    OdpowiedzUsuń
  21. Piękny wpis! To jest własnie too czy ostatnio pomyślałam! Zawsze chciałam mieć swoją firmę a nie pracować na kogoś.Już od dawana próbujemy z przyjaciółką znaleźć motywację żeby się wziąć do roboty i założyć spółkę. Nawet już w internecie coś takiego jak gotowe spółki wrocław , także chyba właśnie chodzi, że musimy sobie przypomnieć, co zawsze chciałyśmy robić :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W takim razie życzę powodzenia! :*

      Usuń